
En gyllene stig av asplöv ner till Östersjön (den lilla vid Nykroppa). Det är den som skymtar nedanför himlen längst bort.

Förra Ã¥rets mer intensiva färger. Det hade nog varit frost dÃ¥. Min närmsta ”holme” utanför köksfönstret. Buskarna Diablo pÃ¥ var sida en aronia. Ã…rets svarta bär ligger nu i frysen. De, som inte koltrasten käkat upp. Klätterhortensian klättrar upp för björken.

Samma vy i år men lite annorlunda vinklat. Klätterhortensian har intagit björken med ännu någon meter uppåt.