Höst

Aspelöv på stig

En gyllene stig av asplöv ner till Östersjön (den lilla vid Nykroppa). Det är den som skymtar nedanför himlen längst bort.

Höstglöd hela holmen

Förra Ã¥rets mer intensiva färger.  Det hade nog varit frost dÃ¥. Min närmsta ”holme” utanför köksfönstret. Buskarna Diablo pÃ¥ var sida en aronia. Ã…rets svarta bär  ligger nu i frysen. De, som inte koltrasten käkat upp. Klätterhortensian klättrar upp för björken.

Höstglöd hela holm -11

Samma vy i år men lite annorlunda vinklat. Klätterhortensian har intagit björken med ännu någon meter uppåt.

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.