Vaknade i dag till snötäckt värld och yrsnö. Gårdagens trafik var tät, och det var nog tur för alla som skulle på påskbesök nånstans. Har fått mina sommardäck på av sonen. Var nog i tidigaste laget. Jag hade med Samson, Aevis och Paco för socialträning, alla nerspydda vid framkomsten.
Lilla Raysings Picasso, Paco till vardags, Solveigs egen uppfödning. Hon har en bra kamera, så det blir så fina bilder, bara de är stilla.
En bild till på sötnosen. Älskar hans huvud.
Samson är ju en vildbasare. Svår att hinna fånga på bild. Här ett foto inomhus.
Här kom grannen körande hem. Enda gången Samson stod stilla i profil. Var nyfiken.
En som däremot kan ställa upp sig och stå stilla, är Aevis. Tyvärr håller hon inte svansen år domarhållet. Det syns på bröstpälsen att hon dreglat ner sig förskräckligt. Får bilträna.
Från andra håller, så svansplymen syns. Ljuvlig tjej, detta.
Och här vänder hon sitt söta huvud med den härligt uppkäftiga lilla hakan mot fotografen. Alla bilder tagna av Solveig. Tack för en trevlig dag! Och för scannade foton.






