Nu är det ett bra tag sen sist som jag skrev något. Min son Jonas har hjälpt mig med datorn, så nu kommer jag åt mina mail och bilder igen, men det har dröjt. Vintern har anlänt med kyla och snö. Det lär bli plusgrader framöver, så jag hoppas på barmark igen. Mycket vilsammare för ögonen, och annars blir vintern så väldigt lång.
Den stora nyheten sen sist är en ny liten tibbeprins från Finland. En mycket söt, go och lovande liten charmör, Hoswin Samson, som genom en kedja av hjälpande uppfödare, till slut kom till sitt nya kungadöme. Innerligt tack till uppfödaren Miia Herala, de hjälpande Sirpa och Sami, som körde honom till Merja på Kiiramanna kennel, som tog honom med till Sverige på sin resa till Danmark, där Helena, Tjo-Nins kennel, hämtade honom i Stockholm och dagen efter mötte upp i Kopparberg med honom. Utan deras hjälp hade jag aldrig fått hem honom. Så tacksam.
Här kollade han vad som fanns utanför rasthagen, men vände sitt söta huvud mot mig när jag ropade. Dessa ögon kan man drunkna i.
Aevis har nu fått en lekkompis, och de jagar varandra i full fart i hagen ibland, eller brottas. Här satt de så sött samman på stenen, men innan jag hann knäppa hade Samson gått ner, som synes. Aevis börjar bli stor flicka och pälsen växer.

