Från 21:a februari

Då kom snön, som vi nästan inte haft något av denna vinter.

Feb 21-17 skottat

Närmast Micha och Gina, som vid detta laget borde legat med valpar. Men båda gick tomma. Gina blev inte ens parad med Tian, som var meningen. Hon flörtade vilt med lilla hanvalpen Samson, så jag tänkte att hon kanske föredrog en guldfärgad hane, och valde Chang  hos Gunvor på Bergrabben. Men när det blev allvar av ville hon inte ändå, så det blev ett par halvdana parningar.

Feb 21-17 tall

Denna buske har tidigare tappat två stora grenar av tung blötsnö, så dessa vackra bollar skulle inte få vara kvar. Bara att slå av.

Feb 21-17 gren tyngd

Så här såg en gren ut innan.

Feb 21-17 gren utan

Så här när den befriats från snön och fjädrade upp sig. Man kan knappast tro att det är samma gren.

Feb 21-17 Bessie o Gina

Här har jag fotat Bessie och Gina från köksfönstret. De sitter på trappan, och vill ogärna plumsa ner i blötsnön.

Feb 21-17 Aevis o Micha

Aevis och Micha gick ner, men gjorde ifrån sig strax nedanför. alldeles för förnäma att utsätta sig för obehaget. Stora bollar fastnade undertill i pälsen.

Feb 21-17 Samson

Samson däremot, var tuffare och plöjde fram överallt. Här syns det hur det snöar.

Feb 21-17 framsida

På framsidan av huset, en bild i gråvit symfoni.

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.