Några dagar som gått

Feb 22-17 nedfallen gren i hagen

Det hjälpte inte att skaka av snön. Dagen därpå hade en gren från ena tallbusken brutits av.

Sam vid förlorad gren

Här står Samson vid grenen, som jag ännu inte kommit mig för att släpa ut.

feb 22-17 nedfallna grenar av tallUte vid vägen hade det knäckts av ett par stora grenar från en ståtlig tall. Telefonledningen till närmaste torpet hade den tagit med sig. Sån tur att min ledning inte var i fara.

Feb 22-17 traktor med plog

Här blir det plogat utanför.

Feb 22-17 resultat av plofning

Det blev rejäla snövallar efter traktorn.

Feb 22-17 snöyra2

Snövädret fortsätter. Snön på plåttaket till Tettas stuga på väg att rasa av. Vore kanske inte så dumt att byta teglet på min stuga till plåt. Om jag hade råd, vill säga. Fast det är väl vackrare med tegel.

Feb 22-17 Tetta gör snögubbe

Bra kramsnö. Tetta bygger en snögubbe.

feb 24-17 Sparkföre

Så frös det på. Mycket kallt om nätterna. I flera dagar kunde jag åka spark med tibbarna. Bättre motionsträning än min gångtakt.

Sparktur med gänget

Här hemkomna efter en tur. Vad är det de hör. Jo Jojo, sonens maremma skäller när hon ser dem genom fönstret  på sonens stuga.

I dag är kylan över och det regnar, och ska så fortsätta en lång tid framöver, omväxlande med blötsnö. Snötäcket är tjockt, så här kommer det att ta tid innan vi har barmark. Vi är ju inte i mars än. Tidigare vintrar brukade det börja smälta först då.

 

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.