Det hjälpte inte att skaka av snön. Dagen därpå hade en gren från ena tallbusken brutits av.
Här står Samson vid grenen, som jag ännu inte kommit mig för att släpa ut.
Ute vid vägen hade det knäckts av ett par stora grenar från en ståtlig tall. Telefonledningen till närmaste torpet hade den tagit med sig. Sån tur att min ledning inte var i fara.
Här blir det plogat utanför.
Det blev rejäla snövallar efter traktorn.
Snövädret fortsätter. Snön på plåttaket till Tettas stuga på väg att rasa av. Vore kanske inte så dumt att byta teglet på min stuga till plåt. Om jag hade råd, vill säga. Fast det är väl vackrare med tegel.
Bra kramsnö. Tetta bygger en snögubbe.
Så frös det på. Mycket kallt om nätterna. I flera dagar kunde jag åka spark med tibbarna. Bättre motionsträning än min gångtakt.
Här hemkomna efter en tur. Vad är det de hör. Jo Jojo, sonens maremma skäller när hon ser dem genom fönstret på sonens stuga.
I dag är kylan över och det regnar, och ska så fortsätta en lång tid framöver, omväxlande med blötsnö. Snötäcket är tjockt, så här kommer det att ta tid innan vi har barmark. Vi är ju inte i mars än. Tidigare vintrar brukade det börja smälta först då.







