Så fina soliga dagar nu, men minusgrader så det är frost på marken om morgnarna. Härlig tid att börja vårstäda i trädgården. Marken ännu frusen, så det är räfsning av löv och krattning av gammalt visset gräs som gäller. Värmen får gärna vänta, så jag hinner allt jag vill innan.
Jagade Aevis med kameran i går. Ville få ett fint foto att visa uppfödare Torunn i Norge hur hon såg ut på sin 11 månaders dag. Men det var knappt jag hann få till ett bra foto. Önskar jag hade en snabbare kamera. Men här står hon snyggt på muren.
Några som däremot håller sig stilla är Bessie med sin dotter Micha som placerat sig på muren och njuter av solen. Nedanför ser man ryggen på Samson och Gina spatserar till höger.
Är ju tvungen zooma in och ta en närbild på Bessie och Micha. Älskar Michas tunna öronfransar.
Och eftersom de inte rör sig ur fläcken, frestas jag att ta ytterligare en bild.
Tian har parat en tik på Raysings kennel i Björneborg. Det blev 5 underbara valpar, fyra hanar och en tik. Eftersom Tian börjar bli till åren, är jag glad att jag fick förmånen att ta hem en parningsvalp, svarta Picasso. På bilden med sin bror Vincent hos uppfödaren. Picasso får heta Paco till vardags.
Jag hämtade honom i onsdags. Här blir han undersökt av övriga gänget.
Jag får vara med och tar det försiktigt när han är tillsammans med de andra. De unga Samson och Aevis är speciellt intresserade av nykomlingen. Bästa att visa sig underdånig, tänker Paco, och lägger sig på rygg.
Här är jag ute med Paco ensam en vända. Han följer mig nära hela tiden, så det var med knapp nöd jag fick honom på håll så jag kunde ta ett foto. Det syns inte hur söt han är. Jag är väldigt nöjd med honom.






