Vårdagjämning och nyfallen snö

SMHI hade rätt. Vaknade till en vit värld igen. Några cm har det kommit och täcker även träd och buskar. Tibbarna var måttligt roade. Satt nästan direkt på stenen och såg förebrående in på mig. Vill inte, matte. Så klart får de komma in då. Förstår dem fullkomligt.

Även om marken är frusen, hade jag börjat med lite trädgårdsbestyr. Rensat diket från nedfallande gräs. Klippt bort sly där och sågat av grövre sly. Och i går drog jag bort en massa visset gräs och annat från en av holmarna med min kratta. Bra träning för vintertrötta muskler. Nu blir det i stället att skrapa trapporna fria från snö igen. Sätter inte ut nån bild på eländet. I stället min första blomma på en hibiskus.

Hibiskus i blom

Fått av dottern när hon klippte ner sin. Hon har i sin tur fått skott av brodern. Tredje generationen hibiskus. Synd att blommorna vissnar så fort. Färgen lyser upp i grådasket.

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.