Marsbilder

Mars 10-17 is i hagen

Den 10:e mars såg det ut så här i rasthagen och på gården i övrigt. Massor av blötsnö hade fallit och det frös på och var varmgrader om vartannat. Ett rejält istäcke blev följden. Halt. Det gick inte att plocka bajs, och jag var rädd att någon kunde fläka sig när de sprang för fullt.

Mars 1-17 snöyra

Det var det här ovädret från 1:a mars som hade bäddat för det besvärliga istäcket.  Inte första gången jag upplever det. Det brukar vara en besvärlig vårvinterperiod.

Is och Micha

I går såg det ut så här. Nu kan det väl knappast bli ett istäcke igen, även om det eventuellt vräker ner mer blötsnö. Det kan ju hända flera gånger än. Micha på stenen. De andra nedanför mina fötter, så de kom inte med. De är så glada när jag gör dem sällskap i hagen, att de första tiden är med mig i hasorna.

Mars 28 -08 Hättälven

Inte alltid  våren är så långt kommen så här dags. Tar med ett gammalt foto från 28:e mars år 2008. Forsen under bron här bredvid. Skummet fruset till is.

Mars 28 -08 Tapper tussilago

Från samma dag. En liten tapper tussilago har letat sig upp genom snön. Helt otrolig syn.

 

Det här inlägget postades i Blandat. Bokmärk permalänken.